Mijn tuin gevangen in letters, elke dag een nieuwe ervaring

Sprookjestuin

Laatst heb ik van een mede-tuin-fanaat een hele stapel Tuin & Co’s gekregen. Heel erg fijn, ik hou van lezen en momenteel verslind ik alles over tuinieren en ontwerpen. In de tijdschriften staan hele handige tips, mooie en soms bijzondere planten, ontwerpen, bezoektuinen en leuke websites.

Nu hebben we in onze tuin echte flut-grond. Dus ik ben meer voor vaste planten die het sowieso goed zullen doen, dan van de bijzondere en zeldzame planten (die meestal ook nog een godsvermogen kosten). Natuurlijk ben ik wel bezig met grondverbetering, maar dat kost tijd🙂

Mijn droomtuin (over 15 jaar😉 ) zal diverse tuinkamers hebben waarin in elke kamer een ander thema aanwezig is. Daar liggen nu al enkele basis-stukjes van, namelijk de vlindertuin, de rozentuin en de watertuin (vijver). Als het een beetje meezit wil ik daar volgend jaar een stukje sprookjestuin bij creëren. En nee, dat is geen stukje tuin waarin beelden van Laven en heksen komen te staan😀 maar een stukje tuin waarin planten komen te staan die ‘sprookjesnamen’ hebben.

Bijvoorbeeld de drakentonglelie, elfenspoor, elfenbloem, vingerhoedskruid, rapunzelklokje, vlijtig liesje, doornappel, kooltjevuur, primula/sleutelbloem ‘Sneeuwwitje’, grasanjer ‘roodkapje’, wolfsmelk, clematis ‘Little Mermaid’, Phlox‘The King’, akelei ‘Silver Queen, luciferplant, elfenwaaier, ezelsoren, lampenpoetsersgras ‘magic’ en keizerskroon. En zo zal ik er nog wel wat bij verzamelen, vermoed ik😉

 

3 Reacties

  1. Leuk idee!

    30 oktober 2010 om 10:01

  2. Nu nog een sprookjesachtige plek creëren🙂
    *vingers jeuken*

    30 oktober 2010 om 13:17

  3. Pingback: Sprookjestuin – the sequel « Garden Blog

Geef een reactie

