Mijn tuin gevangen in letters, elke dag een nieuwe ervaring

Ode aan de wind

In de herfstwind zit ik op het tuinbankje
winterjas en een dikke warme sjaal
Vandaag is er geen zon, geen enkel sprankje
de bomen zijn al bijna kaal

Nog enkele prachtig gekleurde bladeren
wanneer ook die verdwijnen
Zal de winter langzaamaan naderen
en de sneeuw weer verschijnen

De wind jagend door de bomen
brengt me tot innerlijke rust
Neemt me mee naar verre dromen
terwijl de blaadjes dwarrelen naar hartelust

Genieten van de kleurenpracht
van de woeste rukwinden
De geluiden van de wind bij nacht
ik zal er geen doekjes om winden

De herfst; ik hou er van!
met al zijn verschillende gezichten
de regen, de rukwinden, ik heb er geen hinder van
integendeel, het zal mijn hart verlichten

2 Reacties

  1. Mooi!!!

    6 november 2010 om 21:42

  2. DANK!🙂🙂🙂

    7 november 2010 om 10:23

Geef een reactie

