Mijn tuin gevangen in letters, elke dag een nieuwe ervaring

Een goed begin…

…is het halve werk zeggen ze wel. Dus toen vorige week de nieuwe folder van Bakker in de bus lag, kon ik het toch niet laten😉 Even snel spieken. Vanmiddag kroop in een fijne stoel naast de kachel (want ik had het zo koud!) om hem uitgebreid door te bladeren.

En eigenlijk had ik het natuurlijk niet moeten doen. Omdat ik in 2008 ook al eens bestelde en de kwaliteit toen een beetje vond tegenvallen. En omdat ik er zo hebberig van word! Maarja, toch gezwicht…..en weer ideetjes opgedaan natuurlijk.

Bijvoorbeeld om een (klein) deel van de tuin in te richten als ‘ avondtuin’, met bloemen die gelinkt zijn aan de avond en de nacht. Bijvoorbeeld door alleen dan te bloeien, zoals de nachtphlox. Of door alleen ’s avonds te geuren, zoals de welriekende nachtorchis. Of simpelweg planten die iets van ‘avond’ of ‘nacht’  in hun naam hebben, zoals de nachtschone.

En door een ‘groene’  tuin in te richten: een deel met allemaal groene planten c.q. bloemen. Zoals de ‘Echinacea green jewel‘, Chrysant Osorno, Fakkellelie ‘Green Jade‘, Grote Wolfsmelk, et cetera. Normaal ben ik echt van de kleuren, immers bloemen moeten kleuren hebben, maar ik ben helemaal om!

Tja….en verder ben ik gevallen voor onder andere deze beauty’s:

Passiflora Constance Elliott
Viola Hybride White Cascadiz (hangviooltje)
Narcissus Erlicheer
Clematis Florida Sieboldii
Clematis Vienetta
Magnolia Sieboldii (zomermagnolia)

Dus die komen ook op mijn wensenlijstje!

2 Reacties

  1. Hahaha, verleiderlijk zijn die blaadjes en het kost je een hoop duiten. Ik hoop voor jou dat het deze keer meevalt en dat je avondtuin zo wordt als ze je in zo’n blaadje willen doen geloven.

    9 januari 2011 om 22:11

  2. Vreselijk verleidelijk😉 Maar het scheelt dat ik geen haast heb, dus ik kan rustig kijken of ik via andere kanalen aan leuke bloemen en planten kan komen! Maar die catalogussen zijn wel ideaal om inspiratie op te doen🙂

    10 januari 2011 om 19:55

Geef een reactie

