Mijn tuin gevangen in letters, elke dag een nieuwe ervaring

Nieuwe plaats voor de (mini)kas

Mijn tuinseizoen begon dit jaar met het verplaatsen van de minikas. Vorig jaar gekocht en vorig jaar ook al twee maal verhuisd. Dit keer staat ie echter eindelijk op de beste plaats; vol in de zon, van ’s morgens een uur of tien (frontaal) tot ’s middags een uur of vier (van de zijkant). Ideaal dus voor de tomaten, paprika’s, pepers en komkommers.

Voorgaand tuinseizoen viel de oogst toch wat tegen, vooral wat de paprika’s betreft, dus vandaar maar zoeken naar een nieuwe plaats. Hopelijk gaat het dus dit jaar beter, want ik heb straks behoorlijk wat planten. Gelukkig kunnen er ook een aantal komkommer- en tomatensoorten wel buiten de kas groeien na de IJsheiligen.

Inmiddels staan er twee (balkon)bakken in, ingezaaid met sla en met spinazie. En dat gaat goed!

Morgen een update over de kiemgroente😉

3 Reacties

  1. Staat er allemaal al weer goed bij! Nu wachten tot de boel ontkiemd😉

    21 februari 2011 om 21:34

  2. Thanx! Ben er zelf ook wel tevreden mee zo! Spinazie en sla zijn al een eind op weg, ik zie al kiempjes! Maar met dit (hele) koude weer vraag ik me af of het wel goed komt…..nahja, zien we wel😉

    22 februari 2011 om 14:27

  3. Ernst van Rijssel

    Ik ben op zoek naar een dergelijk kasje. Waar is deze te koop?

    21 december 2011 om 12:56

Geef een reactie

