Mijn tuin gevangen in letters, elke dag een nieuwe ervaring

30 day challenge: de mooiste bloem

Poeh! Dát is moeilijk! De mooiste bloem kiezen en daar een blog aan wijden. Gelijk één van de moeilijkste uitdagingen😉

Want ik vind heel veel bloemen mooi. Van klaprozen tot gebroken hartjes, van helleborussen tot irissen en van vingerhoedskruid tot akelei. Rozen vind ik prachtig omdat ze zo ontzettend veel verschijningsvormen hebben. Zonnebloemen vind ik geweldig omdat ze enorm groot kunnen worden en helemaal vol kunnen zitten met hommels, bijen en wespen. Zinnia’s vind ik wonderlijk, omdat het midden van de bloem ook nog eens uit talloze bloemetjes bestaat. Lupines zijn mooi omdat ze zo van onder tot boven bloeien, net als vingerhoedskruid en zo kan ik nog wel eindeloos doorgaan😀

Tijd voor mijn keuze! Uiteindelijk ga ik dan qua mooiste bloem voor de combinatie van geur en uiterlijk en kies dan als mooiste bloem de lelie. In mijn tuin staan tot nu toe twee soorten lelies. Roze lelies staan halverwege de tuin. Ze zijn mooi, maar geuren niet echt. Vlak vooraan in de tuin, tegen de muur van de schuur aan, staan prachtig mooie witte lelies. Knaloranje meeldraden en een geur waar je door bedwelmt wordt. Héérlijk. Als het mooi weer is, staat de schuifpui altijd open. Zodra de lelies in bloei staan neemt het kleinste briesje de geur van de lelies mee naar binnen. Ultiem zomergevoel dus, náást dat ik het prachtig mooie, grote bloemen vind.

Geniet (digitaal) mee!😉

In origineel formaat te zien hier.

2 Reacties

  1. Maaaar, niet met je kleren erlangs want ohoh die vlekken gaan er nooit meer uit. Mooi zijn ze zeker. Ik zou eigenlijk niet weten wat mijn favoriet is. En ook niet wat mijn minst favoriete is….dat maakt het lastig om mee te doen, buiten het feit dat ik helemaal geen tijd heb om elke dag een blog te maken.

    Ik heb nu bolletjes gekocht, ga ik morgen in de grond stoppen. Van Fresia’s en Gladiolen en nog wat waar ik even niet op kom. Fresia’s vind ik heerlijk ruiken. En de Magnolia ook trouwens.

    18 maart 2011 om 10:51

  2. Ja klopt, dat stuifmeel valt inderdaad nergens uit te wassen helaas….

    En het is weer bollentijd! Ik heb mezelf maar een verbod opgelegd, ik heb afgelopen herfst (te)veel gekocht dus nu maar even niet😉

    24 maart 2011 om 20:36

Geef een reactie

