Mijn tuin gevangen in letters, elke dag een nieuwe ervaring

30 day challenge: de minst mooie bloem

Ondanks dat het blogje even op zich liet wachten, hoef ik over de minst mooie bloem niet zo lang na te denken.
Ik kies voor de guldenroede. Ik vind hem lelijkšŸ˜€

Rondom het prieeltje in de tuin stonden een stuk of acht ‘plantenbossen’ van twee meter hoog. Guldenroede, bleek die zomer nadat we verhuisd waren. Erg goede bloem qua aantrekken van hommels, bijen, (nacht)vlinders en zweefvliegen, maar ik vind hem gewoon niet mooi. De vorm niet, de kleur niet Ć©n hij geurt niet lekker!

Kortom: weg ermee! Ze zijn inmiddels ingezet als opvulling tegen de (lelijke) schutting. Op den duur gaan ze er helemaal uit, maar ik hou ze nu dus puur vanwege het aantrekken van de diertjes.

2 Reacties

  1. Ik heb hem ook in de tuin, langs de heg en trekt idd. veel insecten. Wat ik dus heel aantrekkelijk vind als beestjesfanaat. Lelijk vind ik hem niet maar qua geur moet ik het met je eens zijn.

    26 maart 2011 om 16:56

  2. Yep hier ook een beestjesfanaatšŸ˜‰ Ik haal ze dus ook echt pas weg als er genoeg nieuwe planten staan die beestjes aantrekken.

    26 maart 2011 om 20:10

Geef een reactie

