Mijn tuin gevangen in letters, elke dag een nieuwe ervaring

Cherrytomaat Chicco rosso

Ik kon het weer niet laten…… ben weer gezwicht voor nog een tomaatsoort.
En wel een cherrytomaatje: “Chicco rosso”.

Via google kom ik alleen maar op Duitse site’s uit, reden voor mij om er een stukje in het Nederlands aan te wijden😉

Deze stam tomaat met 25 tot 40g zware vruchten heeft een uitstekende smaak. Zowel in salades, sauzen of op de hand een genot om vers te eten. Deze soort is resistent voor de meeste tomatenziekten. Zaaien maart-april in bakken in een warme kamer of kas. Later, na het verschijnen van4 bladeren, in potten en uitplanten medio mei in de open grond.

Stand van zaken qua tomaten dit jaar:
– cherrytomaat Chicco rosso
– struiktomaat Balkonstar
– snoeptomaat Tiny Tim
– cherrytomaat Pendulina red
– struiktomaat Varenblad
– onbekend cherrytomaatje (vorig jaar gekregen via mams, zelf zaden gewonnen)

More ‘tomatenschrijfsels’ to come dus zodra het seizoen weer vordert!

3 Reacties

  1. mmmm lekker, ik ben gek op cherry tomaatjes en ook de snoeptomaatjes en de pruimtomaatjes.

    31 maart 2011 om 23:30

  2. Het grappige is, dat ik ze voorheen nooit at, niet lustte. Sinds ik vorig jaar voor het eerst zélf tomaten heb gekweekt, eet ik ze wel.😀

    1 april 2011 om 08:01

  3. Haha, daar trap ik ook altijd weer in. Heee, deze soort tomaat heb ik nog niet. FF proberen en voor je het weet staat je hele kas en tuin vol met tomaten.

    BTW ben erg blij met mijn kipjes, ze zijn goed aan de leg en eten uit mijn hand.

    1 april 2011 om 13:57

Geef een reactie

