Mijn tuin gevangen in letters, elke dag een nieuwe ervaring

Over zware tegels, waterpas en spierpijn

Het terras ligt al weer even, om precies te zijn 3 weken, maar het had nog een blog tegoed😉

Om met het laatste van de titel te beginnen: drie dagen lang heb ik pijnlijke spieren gehad😉 Voor het eerst heb ik de moed verzameld om zelf een terras te leggen. We hadden nog een stapel grote tegels liggen van 40×60 cm die ik voor het terras had bedacht. Ik had daarbij alleen niet echt rekening gehouden met het verplaatsen van die tegels….

Afijn, twee dagen hard werken, 36 van die zware tegels verslepen, veel (geel) zand verplaatst en geharkt, heel vaak de waterpas gepakt en ermee gemeten….maar het resultaat mag er best wel zijn vind ik!

*Trots*

Toen we hier twee jaar geleden kwamen wonen was het zo:

8 Reacties

  1. Marielle

    Nou, daar kunnen we deze zomer mooi een keer bbq-en🙂

    4 april 2011 om 10:33

  2. Deal!😀

    4 april 2011 om 10:45

  3. Hahaha, jaja…daar weet ik alles van. Loeizwaar zijn die dingen. Als de mieren niet met het gele zand op de loop gaan zul je er wel veel plezier aan beleven. Die spierpijn is alweer gauw vergeten.

    5 april 2011 om 00:10

  4. Haha inderdaad Sandra, die spierpijn is alweer vergeten😉 Wel al ervaren dat het misschien nog iets te klein is, dus binnenkort even kijken in de tuin of er nog genoeg van die grote tegels liggen.
    Mieren heb ik gelukkig niet gespot in dat deel! (maarja, ze zitten er vast wel ;- ))

    5 april 2011 om 17:33

  5. Je schrijft bij mij dat je ook een Grauwe veldwants gezien denkt te hebben. Ze zijn goed te herkennen met hun zwart/witte voelsprieten en ze zijn idd. best wel groot. Toch nog wel zeldzaam in Nederland. In het zuiden van het land zijn ze flink aan het vermeerderen maar ik zie op waarneming dat in de afgelopen week zo hoog als Nijmegen er 1 gezien is. Ik weet niet waar jij woont … maar hier een link met een kaartje waar ze tot nu toe gezien zijn. Kun je eens checken of het kan dat ze bij jou ook zitten.
    http://waarneming.nl/soort/stats/8504

    6 april 2011 om 10:28

  6. Ik woon niet in NL, maar bij Twente over de grens😉
    Ik zal vanmiddag nog eens zoeken op de plek waar ik hem zag, als ik hem vind maak ik een foto. Misschien is het wel een hele andere soort😉

    6 april 2011 om 13:22

  7. Heb je foto gezien en ja hoor, ’t is em. Ik denk dat het beestje zo in opmars is dat het niet zo heel lang meer op de rode lijst zal staan.

    6 april 2011 om 23:39

  8. Gaaf!😀

    7 april 2011 om 08:05

Geef een reactie

