Mijn tuin gevangen in letters, elke dag een nieuwe ervaring

Sprookjestuin – the sequel

Eerder al schreef ik over het voornemen om mijn tuin in te gaan delen in tuinkamers. In één van die tuinkamers zal een sprookjestuin gerealiseerd worden. En nu we (ik…) het voorste grasveld op de schop gaan nemen, besloten we gelijk de grens vast te zetten voor die tuinkamer die sprookjestuin zal worden. Immers, dat nu gelijk doen, scheelt weer wat werk.

Afgelopen dagen ben ik dus bezig geweest met uitzoekwerk met betrekking tot planten, bloeitijden, kleuren et cetera. Daarnaast heb ik in twee dagen tijd het huidige grasveld omgespit, er met de grondfrees doorheen geploegd, tuin-to-be afgezet met een borderrand, schuttingdelen van heidematten geplaatst en de ‘oude’ planten weer terug gezet in het deel wat tuin sprookjestuin wordt.

Begin van de week:

Twee dagen spierpijn en wat zweetdruppels later😉

En een laatste dag zwoegen met frames timmeren, heidematten vastnieten en ijzerdraden vastdraaien:

Nu nog (in de loop van de tijd) nieuw gras zaaien, het tuingedeelte wat ophogen, mooie planten uitzoeken die aan het sprookjesthema gerelateerd zijn, pergola’s timmeren en een mooi, sprookjesachtig toegangspoortje zien te vinden.

To be continued maar weer….😀

3 Reacties

  1. Goh, jij ook aan de heidemat, kan die dingen niet meer zien maar dat hoeft ook niet want nieuwe schutting is nu klaar. Flinke klus die sprookjestuin, ben benieuwd naar het eindresultaat. Even geduld, zeker?😉

    29 april 2011 om 10:59

  2. Alweer spierpijn? Goed doorwerken dan raken je spieren gewend hahaha…het resultaat begint langzaam duidelijker te worden. Ik weet niet goed wat ik me moet voorstellen bij een sprookjestuin, de Efteling in madurodamformaat?

    29 april 2011 om 11:07

  3. Yolanda; ja dat zal inderdaad nog even duren. Gebruik de tuin dit jaar als groentetuin. Het gras is inmiddels wel al ingezaaid, maarja met die droogte momenteel…..vrees dat het in het najaar sowieso nog een keer moet. In het najaar wil ik dan nog wat beplanting kopen/zoeken wat in de sprookjestuin past. En dan volgend jaar in het voorjaar hopelijk het laatste deel😉

    Sandra: nee geen efteling in madurodamformaat (alsjeblieft niet😉 ). Maar….als ingang van de tuinkamer een mooi metalen hek, begroeid met een mooie roos, dan een grasveldje met daarin voorjaarsbollen en veel madeliefjes. In de tuin (die vrijwel rondom is als je op het grasveldje staat) dan planten met ‘sprookjesnamen’ zoals elfenbloem, ridderspoor, ezelsoren, bolrapunzel, clematis ‘little mermaid’, leeuwenmuiltje, vrouwenmantel, etc etc

    29 april 2011 om 15:09

Geef een reactie

