Mijn tuin gevangen in letters, elke dag een nieuwe ervaring

30 day challenge; de bloem die het minst voorkomt in je tuin

Natuurlijk zou het het makkelijkst zijn om hier een bloem te noemen die ik heel erg mooi vindt, maar die (nog) niet in mijn tuin te vinden is😉 Dat ga ik echter niet doen, want dan zou ik alsnog moeten kiezen uit een heleboel mooie bloemen!

Mijn keuze is dus gebaseerd op de bloemen die op dit moment in de tuin staan. Er zijn er uiteraard meer, waar maar 1 exemplaar van is. Uiteindelijk kies ik voor de salomonszegel. De plant dankt zijn naam aan de overblijfselen van een uitgebloeide stengel: dat is een zegelvormige afdruk. Op de website De Natuur vind je nog meer informatie. Gelukkig breidt de bloem zich vanzelf uit, door middel van uitlopende wortelstokken. Ik verheug me dus alvast over het groepje salomonszegels over een tijdje!

En natuurlijk hoort er weer een foto bij😉 Deze is van 27 april, hij is inmiddels uitgebloeid.

Geef een reactie

