Mijn tuin gevangen in letters, elke dag een nieuwe ervaring

That’s been a while

Bijna een hele maand niet geblogd! Ben veel te druk geweest, maar wil het vanaf nu toch weer oppakken🙂

Het onkruid is redelijk onder controle, maar ik ben er alsnog wel veel tijd aan kwijt. De groenten groeien als kool dit jaar, dus ik ben er ernstig gelukkig mee! Diverse keren hebben we al spinazie gegeten, de peultjes komen er dagelijks met een goede handvol af, we hebben al de eerste bieten, bospeen en uien gegeten. De kalebassen, pompoenen en courgetten beginnen nu ook te groeien en de eerste paarse boontjes (purple queen) zijn ook gespot. We hebben een nimmer aflatende stroom van slangenradijs, gewone radijs en sla en de planten in de kas zitten vol met tomaten, paprika’s, pepers en komkommers! Ik kan niet wachten!

Ik heb mezelf het haken eigen gemaakt, en ben daar inmiddels volledig aan verslaafd. Elke avond haak ik een aantal ‘granny squares’ om daar een bedsprei van te kunnen maken uiteindelijk. Zie ook de foto’s hier rechts (even doorklikken).

Op dit moment is het prachtig weer buiten, dus ik duik zo fijn de tuin in. Onkruid wieden, planten opbinden (want door de regenval is er veel platgeslagen) en nieuwe groente zaaien. Verder nog even tomaten aanbinden en het middageten uit de tuin plukken!🙂

Tot snel!

4 Reacties

  1. Haha, jaaa het leven in de tuin gaat niet over rozen. Bij wijze van dan. Heerlijk om zoveel eigen groenten te hebben. Daar hoop ik straks in Duitsland ook iets meer mee te doen. Haken heb ik ook een tijdje gedaan, idd verslavend maar opeens was het ook weer over.

    27 juni 2011 om 09:34

  2. Oh ik vind het heerlijk! Smorgens je middageten plukken! Heb nu nog een aparte moestuin met bakken, maar ook al heel veel in de siertuin tussen de bloemen staan. Zoals de courgetten en kalebassen, maar ook bvb boontjes, mais, venkel en ook de frambozenstruikjes.

    Het haken bevalt me erg goed X-D Fijn te combineren ook met een film of serie kijken😉

    28 juni 2011 om 07:57

  3. Ik loop nogal achter de feiten aan, want ook een beetje druk.🙂 Hebben jullie ook niet het gevoel dat het dit vruchtbare jaar al heel gauw herfst zal zijn? Groeten, Richard

    7 augustus 2011 om 15:26

  4. Daar kan ik alleen maar volmondig JA op zeggen! :-((( Een heel erg raar jaar, qua weer. Maar ik moet zeggen dat de moestuin het best goed doet dit jaar😉

    31 augustus 2011 om 15:23

Geef een reactie

